معاملات کاغذی یا به اصطلاح معاملات فردایی، به معاملاتی گفته می شود که معامله گر در آن می تواند تا چندین برابر سرمایه خود، طلا خرید و فروش کند، البته خرید و فروشی که در آن طلا رد و بدل نمی شود و صرفا روی کاغذ و یا در کانال تلگرام معامله شما ثبت می گردد!

ویدئو آموزش معاملات کاغذی طلا

معاملات کاغذی یا معاملات فیوچرز

اگر جزو افرادی هستید که با بازار های دوطرفه یا معاملات فیوچرز (ترید) آشنایی دارید، درک معاملات فردایی برای شما آسان تر است.

تنها تفاوت معاملات کاغذی طلا و معاملات فیوچرز در میزان اهرم است؛ در معاملات کاغذی اهرم بسیار بالاست و شما توانایی مدیریت اهرم را ندارید و تنها راه افزایش کال مارجین، افزایش سرمایه است!

در صورتی که در معاملات فیوچرز شما توانایی مدیریت اهرم را دارید.

معاملات کاغذی در کجا انجام می شود؟

اوایل این معاملات به صورت حضوری و در مکان های مختلف در تهران انجام می گرفت؛ مثلا پله آهنی در بازار 15 خرداد، اما با داغ شدن بازار طلا و استقبال افراد مختلف برای نوسانگیری از این بازار، این معاملات در کانال های تلگرامی هم شکل گرفت.

کانال های تلگرامی معاملات کاغذی طلا

در حال حاضر بخش زیادی از معاملات کاغذی بازار طلا در تلگرام انجام می شود؛ این کانال ها با قابلیت های مختلفی به فعالیت می پردازند.

در واقع بروکر های معاملات کاغذی، با فعال کردن ربات های تلگرامی این امکان را فراهم کردند که افراد بتوانند در تلگرام معاملات کاغذی داشته باشند.

در حال حاضر با توجه به غیر قانونی بودن معاملات کاغذی، بسیاری از بروکر های تلگرامی فعالیت خود را لغو کرده اند.

امکانات ربات های تلگرامی معاملات کاغذی طلا

1.امکان تسویه و واریز آنی

2.امکان باز کردن معاملات دو طرفه خرید و فروش در عین واحد

3.امکان تسویه هفتگی و یا روزانه

4.دریافت گرازش های مالی

معاملات کاغذی طلا خوب است یا خیر؟

با توجه به ویژگی های گفته شده از این معاملات، توجه به چند نکته الزامی است:

معاملات کاغذی طلا فقط تکنیکال محور نیست و با سواد تکنیکالی شانسی در این بازار ندارید.

تسلط به نوسانات دلار هرات و سلیمانیه، تسلط به نوسانات انس جهانی و سیکل شناسی بازار طلا از واجبات معاملات در چنین بازاری است.

از طرف دیگر، با توجه به اهرم بالایی که در کانال های تلگرامی وجود دارد و همچنین نوسانات بسیار شدید بازار طلا، احتمال کال مارجین شدن شما بسیار بالا است و چون امید به سود در معامله بعدی شما را رها نمی کند، مداوم پول تزریق می کنید و سرمایه بیشتری را از دست می دهید.

جمع بندی

معاملات کاغذی طلا این امکان را به شما می دهد تا با سرمایه 2 میلیون تومانی، سود نوسانات چند صد گرم طلا را به دست آورید اما این همه ماجرا نیست!!!

در واقع قبل از رسیدن به سود، با کوچک ترین نوسانات بازار در خلاف جهت تحلیلی شما، شما کال مارجین(از بین رفتن کل پول) شده اید.

پیشنهاد میکنیم به جای فعالیت در چنین معاملاتی، با یادگیری ساختار بازار طلا، از سیکل های بازار طلا سود بدست آورید.